تنها چند ساعت تا پایان فتنه لجن باقی است.

چهارشنبه‌سوری در سالهای اخیر همیشه همراه با حرف و حدیث های بی شماری بوده است.

 چهارشنبه‌سوری در سالهای اخیر همیشه همراه با حرف و حدیث های بی شماری بوده است ،این که حالا چه اتفاقی افتاده است تا این مراسم از جشن و سرور وشادمانی تبدیل به یک جنگ شهری پر سد و صدا  شده است مسأله ای است که باید جامعه شناسان به آن پاسخ دهند اما به هرحال تمام سازمان ها و ارگان های مربوطه تمهیدات لازم را برای این روز پیش بینی کرده اند:

 تشکیل قرارگاه مشترک پلیس، سپاه و بسیج

 قرارگاه مشترک نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان به منظور تامین نظم و امنیت و برخورد با مزاحمت‌های احتمالی در چهارشنبه‌سوری تشکیل شد.

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، این قرارگاه تاکنون چهار گردهمایی تخصصی با حضور فرماندهان این نیروها برگزار کرده که در مورد مسائل مربوط به چهارشنبه آخر سال و چگونگی تامین نظم و امنیت شهروندان بحث و تبادل نظر شد.

در این گردهمایی همچنین بر آمادگی کامل نیروی انتظامی سپاه و بسیج تاکید و نحوه استقرار نیروها در مناطق مختلف شهر تهران تشریح شد.

 پلیس هم برخورد می کند

پلیس اعلام کرده که در راستای انجام ماموریت ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات به‌حق جامعه و رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها با مشارکت مردم عزیز، با هر گونه رفتارهایی که موجب مزاحمت برای مردم باشد برخورد می‌کند.

 در میتن این اطلاعیه آمده است:

" خداوند منان را شاکریم که توفیق خدمت گزاری به ملتی مومن،نجیب و فداکار را نصیبمان نمود.

بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردمی بزرگوار و قانونمدار و پایبند به ارزشهای اسلامی ، در سایه همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه ، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دانش آموز با نیروی انتظامی ،طی سه سال اخیر منجر به کاهش چشمگیر خسارات و لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهار شنبه پایان سال گردیده است.

تاکید و توجه جدی خانواده ها بر پیشگیری از بروز حوادث هولناک و ناخواسته چهار شنبه آخر سال و وجود عقلانیت در نگرش و رفتار جوانان برومند ایران اسلامی ، نوید بخش آن است ، که به حول و قوه الهی در سال جاری ،هیچ حادثه ناگواری در این روز به وقوع نخواهد پیوست.

تجربه تلخ خانواده ها ، از حوادث این مراسم در سال‌های قبل همواره دغدغه و نگرانی آنها را از رفتارهای غیر قانونی ،ناهنجار و پرخطرافراد معدودی در این روز که با ایجاد راهبندان ، سد معبر ،مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش زا ،نظم و امنیت عمومی شهر را مختل می کنند ،به عنوان مطالبه به حق آحاد مردم از متولیان برقراری نظم و امنیت مورد تاکید است.

بنابراین نیروی انتظامی در راستای انجام ماموریت ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه و رفع نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها با مشارکت مردم عزیز ، با هر گونه رفتارهایی که موجب مزاحمت برای مردم باشد برخورد جدی و قانونی خواهد نمود."

 استقرار آتش‌نشانان در 160 نقطه پایتخت

 آتش‌نشانان با استقرار در 20 میدان، 17 خیابان بزرگ اصلی، 12 پارک، 12 منطقه، چهار تقاطع اصلی، چهار کلانتری و مناطقی از شهرری برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آخرین چهارشنبه سال آمادگی لازم را دارند.

 سازمان آتش‌نشانی تهران از استقرار آتش‌نشانان در 160 نقطه تهران به منظور ارائه خدمات در چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد.

در مراسم چهارشنبه آخرسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده پایگاه‌های موقت و سیار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در 70 نقطه از کلان‌شهر تهران در حالت آماده‌باش خواهند بود.

این در حالیست که علاوه بر آتش‌نشانان و خودروهای آتش‌نشانی که در91 ایستگاه فعالیت دارند از 200 آتش‌نشان، 53 دستگاه خودرو، چندین دستگاه موتورسیکلت و نزدیک به 50 نفر از آتش‌نشانان مجهز به خاموش کننده‌های دستی استفاده می‌شود.

این گروه از آتش‌نشانان با استقرار در 20 میدان، 17 خیابان بزرگ اصلی، 12 پارک، 12 منطقه، چهار تقاطع اصلی، چهار کلانتری و مناطقی از شهرری برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آخرین چهارشنبه سال آمادگی لازم را دارند.

شناسایی مناطق پرخطر و حادثه آفرین شهر، نظارت و برنامه‌ریزی برای استقرار خودروهای عملیاتی، اعمال نظارت و کنترل برای اطمینان از آماده به کار بودن همه امکانات و تجهیزات، هماهنگی و تعامل لازم با سازمان‌های ذیربط، هماهنگی با آموزش و پرورش در اعزام افراد به منظور ارائه آموزش‌های لازم و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی و بکارگیری آتش‌نشانان داوطلب در پارک‌ها و غیره از جمله تدابیری است که برای ایمنی هرچه بیشتر چهارشنبه سوری از سوی این سازمان در نظر گرفته شده است.

 آماده باش اورژانس تهران

رئیس مرکز اورژانس تهران از آماده باش این مرکز در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی اورژانس تهران در نزدیکی میادین اصلی شهر مستقر می شوند.

دکتر رضا دهقانپور گفت: اورژانس تهران برای چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل به سر می برد و به منظور تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان، نیروهای عملیاتی این مرکز در نزدیکی میادین و معابر اصلی شهر مستقر می شوند.

حدود 60 درصد از مصدومان هنگام بازی با مواد محترقه، حدود 18درصد نیز هنگام عبور و حدود هشت درصد نیز هنگام تماشا یا هنگام ساخت مواد محترقه دچار حادثه شده اند و علت بقیه موارد نیز نامشخص اعلام شده است.

 دهقانپور با تاکید بر اینکه در چهارشنبه آخر سال 20 درصد به توان عملیاتی اورژانس تهران افزوده ایم، گفت: در صورت نیاز، این نیروها وارد عملیات و امدادرسانی خواهند شد.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به وجود 120 پایگاه اورژانس و تعداد 190 دستگاه آمبولانس و موتورآمبولانس، اظهارداشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و حجم ترافیک معابر بیشتر از روزهای دیگر است، اورژانس تهران در نزدیکی مکانهای شلوغ و پرتردد مستقر است تا بتواند از حداکثر توان عمیاتی خو برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کند.

 آماده‌باش مرکز کنترل ترافیک تهران 

 در شب چهارشنبه آخر سال نیز مرکز کنترل ترافیک به صورت اضطراری در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه حادثه یا مسدود شدن معابر برای رفع مشکل اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد .

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه برای کنترل ترافیک روزهای پایانی سال ستاد ویژه نوروزی در مرکز کنترل ترافیک تشکیل شده است گفت: مرکز کنترل ترافیک در این روزها در حالت آماده‌باش کامل هستند تا نظارت بهتر و دقیق‌تری بر وضعیت ترافیک صورت گیرد.

حجت اله بهروز تصریح کرد : در شب چهارشنبه آخر سال نیروهای آتش نشانی، امداد و اوژانس نیز حضور دارند تا بتوانند برای اعزام نیروهای خود در محل های احتمالی وقوع حوادث سریعا اقدام کنند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد